Eva Burgers maakt met dit boek een begin met de boekenserie KAYA CRIME. Dit is het eerste deel van een crime serie die zich afspeelt midden in Amsterdam.

In de hoofdrol Kaya Elysee een 23-jarige rechercheur, haar collega Chris en collega/vriendin Iris. Kaya zit midden in een loverboy onderzoek en het einde is in zicht, wanneer er een lek ontdekt wordt komt dit terecht op het bord van Kaya. Wie kan zij vertrouwen? Eerder heeft Chris aangegeven niet meer met haar te willen samenwerken, Kaya vraagt zich af waarom? Haar ex-vriend Thomas of haar nieuwe vlam Daniël zijn die te vertrouwen?

Machteloos zit Kaya thuis, maar is vastbesloten om haar onschuld te bewijzen. Met een beetje hulp van Chris en Iris. Totdat ze ontdekt dat haar nieuwe vriend niet is wie hij zegt en niet zo onschuldig blijkt te zijn als je zou denken.

Eva Burgers schrijft een vlot lezend verhaal, niet heel erg spannend maar lekker leesbaar. De boeken zijn niet al te dik, dus in een middag of avond een heerlijk boek om te lezen. Met Kaya Elysee zet ze een goede persoonlijkheid neer die haar mondje roeren kan. Een leuke serie om te gaan volgen. Deel 2 is ook al verkrijgbaar en heeft de titel: Tot de dood ons scheidt.

Reacties op: Kaya crime serie