crime passionel

13 maart 2015

Weer een heerlijk leesbaar verhaal, wel deel 1 eerst lezen in verband met flashbacks. Kaya en Chris zorgen er weer voor dat ook deze zaak wordt opgelost.

Eva Burgers heeft jarenlang zelf als rechercheur op de afdeling zware criminaliteit gewerkt, voordat ze koos voor het schrijverschap. Haar jarenlange ervaring gebruikt ze nu in haar boeken.

Ook in dit deel werkt Kaya Elysee weer nauw samen met Chris, samen vormen ze een sterk verhoorkoppel. Deze keer onderzoeken ze een woningbrand waarbij een moeder en dochtertje om het leven komen. Wanneer ze op de plaats delict aankomen is al gauw duidelijk dat het om een aangestoken brand gaat. Ze verhoren Peter, de ex-man en vader van de slachtoffers, Rob een zwerver die daar vaak in de buurt rondhing en de nieuwe vriendin van Peter, Laura. Steeds komen ze dichterbij de dader, verrassende gegevens in deze zaak zorgen voor een andere wending. Is het een crime passionel? Is Laura wel zo onschuldig? De kernwoorden in deze zaak zijn: vertrouwen, obsessie en onverwerkt verleden.

Dit onderwerp sprak mij meer aan dan het onderwerp van het eerste deel "Loverboys". Voor dit boek geef ik dan ook 4* en hoop snel het derde deel te kunnen gaan lezen.

Meer recensies van