Geen thriller

12 mei 2016
Bloedspel is een goed boek over de jeugd met hun onhebbelijkheden. Vooral de rijkere die denken dat ze met alles wegkomen, drugs, drank, sex, porno, goede cijfers, proefwerken en wapens. Ze hebben de macht in handen. De B&W Bell & Wakefield school (bende) maffia.

De "nerds" zwakkeren moeten het meestal ontgelden in deze situaties.
Ze worden geïntimideerd "Je wordt in het nauw gedreven door een stel jongens en meiden, een hele groep, ze laten je zien wie er de baas is".

Gregory (Greg) 15 jaar, een rustige jongen, pleegt zelfmoord maar zijn moeder twijfelt er is namelijk voor zij weet geen enkel motief.
Myra Gelb ook zijn pleegt zelfmoord op dezelfde manier, alleen zij was depressief.
Kenden zij elkaar?

Gabriel (Gabe) is het pleegkind van de familie Deckers. Hij is inspecteur en belast met beide zelfmoorden. Gabe wordt verliefd op Yasmine, zonder hem is zij eenzaam, verloren en onzeker, ze is van Perzisch joodse afkomst. Ook zij komen in contact met de B&W maffia van Dylan en zijn vriendenkring. Gewoon in een Coffeeshop.
"Op dat moment besefte ik dat ik niet mocht toegeven. Als ik dat deed, en ik kwam die gast weer tegen, was ik de lul. Een doelwit".

Het verhaal komt langzaam opgang, je leest veel over Gabe en zijn Yasmine.
Uiteindelijk belandt je in een verhoorkamer waar alle geheimen boven tafel komen.

Meer recensies van