Weinig inhoud

19 maart 2016
"Dit verhaal berust op een werkelijkheid die ik behoorlijk veel geweld heb aangedaan". Toen ik las waar dit boek over ging was ik zeer geïnteresseerd totdat ik begon te lezen. Dit is een verhaal met weinig inhoud, vreemd en oppervlakkig. Ik heb het uitgelezen, omdat ik iedere keer nog mijn verwachtingen had. Deze zijn op geen enkel gebied uitgekomen.

Alicia vertelt het verhaal. Haar ouders komen in contact met Casa Nostra, een commune. Sofia is de stichter, ze neemt je mee in een toverachtige wereld van glamour en nooit saai. Alicia is dan negen jaar. Haar vader werkt zich op tot leider van een afdeling in Amsterdam. "We hebben een afspraak, een commitment, en die geldt ook voor jou. Net als een huwelijk: je gaat er samen voor. Als familie".

Alicia heeft twee levens. Binnen en buiten de commune. "Soms geloof ik gewoon niet dat je echt bestaat. Dat alles waar is en echt gebeurd. Je hebt me voorgoed verpest en ik krijg je niet meer gewist". En het is niet voorbij...

Meer recensies van