Dubbelleven

19 maart 2016
If you don't know who to trust, trust no-one.

Twee hartsvriendinnen, allebei 16 jaar, hun hobby klimmen op muren en gebouwen. Liv en Sofia kennen elkaar al heel lang en weten alles van elkaar, denken ze. Sofia studeert in New York aan de highschool, heeft vriendinnen vrienden leidt een leuk leven. Liv is van plan naar New York te gaan en samen met Sofia hun hobby uit te voeren. Dan overlijdt Sofia door een noodlottig ongeluk op een partijboot, Liv vertrouwt het niet en gaat op onderzoek uit. Ze schrijft zich in om een semester lessen te volgen op de highschool van Sofia. Hier ontdekt ze dat Sofia een dubbelleven leidde.

"Een normaal highschoolleven en daarnaast een leven vol duistere dingen. Shit, Sofia, waar heb je me bij betrokken? Waar ben ik mee bezig? Ik moest zo nodig weten wat er met haar aan de hand was".

Wat betekent vriendschap als je niet alles van elkaar weet? Als je de ander zo goed dacht te kennen maar het tegendeel waar blijkt te zijn?

Dit is een goed boek met de nodige spanning, de personage van Liv is goed neergezet, ze duikt volop in het geheime leven van Sofia en komt zo geleidelijk achter de waarheid omtrent haar dood.

Meer recensies van