Simpel boek

Claudia Verleg 31 december 2015
Nora, een meisje van 16, wordt tijdens haar biologieles partners met Patch. Patch is een mysterie voor Nora. Hij is ontastbaar, angstaanjagend en onbekend. Verbazingwekkend weet hij erg veel dingen over Nora. Nora wordt hier nogal achterdochtig van en wil meer over Patch te weten komen. Tegelijkertijd ziet Nora vreemde dingen en vraagt zich af of deze verschijningen iets met Patch te maken hebben. Hoe dichter ze bij Patch komt, hoe gevaarlijker het wordt, maar Nora kan niet van hem wegblijven. Wat zal dit voor gevolgen hebben voor Nora...?

Ik vind Hush Hush een erg leuke titel, en de cover van dit boek is waanzinnig mooi. Helaas is de rest van het boek een stuk minder goed. Ik ben zelfs bang dat ik er slecht van moet maken.
Het boek is ontzettend simpel geschreven, ik had het gevoel alsof het geschreven was voor 12 jarigen.
Daarnaast waren de personages erg oppervlakkig. Ik heb niet het gevoel alsof er enige ontwikkeling was, Nora was erg naïef en maakte dezelfde fouten opnieuw en opnieuw. Patch was een typische 'bad-boy', maar dan ook echt bad. Ik heb eerlijk gezegd geen positieve dingen gezien aan hem, en het stoort me dan ook dat de hoofdpersoon verliefd op hem is. Alsof zulke jongens uiteindelijk goed voor je zijn, een slecht voorbeeld voor onzekere jonge meiden.

Al met al vond ik dit geen goed boek, en ik zou het zeker niet aanraden. Behalve dan voor Twilight-lovers.

Meer recensies van Claudia Verleg