Al is het een luchtige chicklit om te lezen toch worden de vooroordelen, onzekerheden waar je in het dagelijks leven tegen aan zou kunnen lopen niet geschuwd wat het boek toegankelijk maakt voor een breed publiek. Het mag dan wel een lesbische chicklit zijn maar de schrijfsters zijn er in geslaagd om gewoon een heerlijk en vlot geschreven verhaal te maken waar bij het niet belangrijk is of de hoofdfiguur op mannen of vrouwen valt en dat is eigenlijk het belangrijkste: daar zou geen verschil in moeten zijn.
Helaas wordt er in de praktijk nog wel verschil gemaakt en dan is het fijn om een boek te kunnen lezen met een lesbische hoofdfiguur als je daar behoefte aan hebt. Mensen willen zich toch graag kunnen identificeren met figuren uit boeken en herkenning zoeken en dat zouden ze hierin kunnen vinden. Voor de hetero’s onder ons: die moeten het ook gewoon lezen en wie weet schuiven ze een paar vooroordelen aan de kant.
mijn volledige recensie:

Reacties op: heerlijk boek !