Middelmaat

D. Rossi 19 november 2016
Tot mijn verbazing krijgt 'Blow-up' veel lovende reacties op Hebban. De aangehaalde thematiek (vluchtmisdrijf, medische experimenten,...) is inderdaad veelbelovend, maar de uitwerking is eerder flauw en oppervlakkig. De veelheid van personages en verhaallijnen maken dat er veel te weinig diepgang en spankracht in het verhaal is. Bovendien heb ik mij meerdere keren geƫrgerd aan de ongeloofwaardige, soms zelfs kinderachtige, dialogen tussen de personages, zodat geen enkel personage zijn geloofwaardigheid behoudt.

Kortom : 'Blow-up' is een aardige aanzet tot een thriller, alleen de effectieve uitwerking van de verhaallijnen en de personages maken dat het geheel net niet boven de middelmaat uitstijgt.

Meer recensies van D. Rossi