the rest of the story

D. Steeg 09 juli 2019
Sarah Dessen heeft weer een nieuw boek uitgebracht. Ditmaal onder de naam The rest of the story.

In het verhaal maken we kennis met Emma Saylor. Door haar vader(s kant van de familie) word ze eigenlijk alleen maar Emma genoemd. Vlak nadat haar vader hertrouwd is en wanneer hij en zijn nieuwe vrouw op huwelijksreis willen gaan, komt Emma erachter dat de vriendin bij wie ze zou logeren weg moet naar haar zieke opa. Ze word door haar vader gedwongen te verblijven bij haar oma (van haar moeders kant) in North Lake. Deze oma heeft ze net als de rest van de familie al jaren niet gezien.
Tijdens haar verblijf verveelt ze zich al snel. Ze gaat samen met Trinity in het motel van haar oma werken. Het enige waar Emma eventjes aan moet wennen is dat ze constant Saylor genoemd word, net als haar moeder altijd deed.

Emma leert zichzelf kennen op manieren die ze nog niet kende. Ze maakt veel vrienden in North Lake en leert veel familieleden kennen.
Maar wie is ze nou eigenlijk echt? En wie wil ze zijn, Emma of Saylor?

Sarah Dessen heeft een zeer boeiend boek geschreven over een meisje dat haar persoonlijkheid zoekt. Het verhaal las zo lekker weg dat het bijna boek bijna niet weg te leggen was.

Meer recensies van D. Steeg