verbazend maar krachtig

Daani 01 juli 2015
STOP! Voor je de recensie verder leest moet je eerst beseffen dat het het beste is om in dit boek te beginnen zonder dat je er ook maar iets van af weet. Als je toch lekker eigenwijs bent (zoals ikzelf heel vaak) of je hebt het boek al gelezen, lees dan gerust door. Voor al die nog twijfelen: Het is een reuze goed boek, persoonlijk moest ik mij door de eerst 100 pagina's slepen maar eens ik daar voorbij was, ging het super vlot!

Oke we starten dus met een heel heel heel verwarrende proloog die pas op het einde duidelijk wordt maar daar geraak ik wel overheen. Toen ik voor het eerst wou beginnen in het boek (het heeft tot gisteren geduurd voor ik eindelijk het boek helemaal had gelezen) dacht ik dat het over een vrouw ging gaan die een nieuwe start in een nieuw leven wou maken en dat ze onderweg 'toevallig' een man tegen het lijf loopt, even moeilijk doet blablabla... en dat ze uiteindelijk lang en gelukkig leven. Wat ik dus absoluut NIET had verwacht is dat dit verhaal rond geesten ging draaien :o Toen ik dit zelf plots door had, viel mijn mond open van verbazing. Ik moest even aan het gedacht wennen maar las dan gauw weer verder. Na die eerste moeilijke meters ga je als een sneltrein. Ik had geluk dat de vakantie net begonnen was want ik kon het boek niet wegleggen!

In het grootste deel van het verhaal volgen we een vrouw, Stella. Ze heeft 2 zoontjes en verliest in het begin van het boek haar man. Ze besluit te vertrekken en opnieuw te beginnen, daarom gaat ze werken In The Garden, een tuincentrum in het zuiden van America, daar ontmoet ze Roz, een mysterieuze maar niet al te min super sexy man Logan en uiteindelijk komt er ook nog een zwangere vrouw Hayley bij kijken. Stella heeft het naar haar zin, tot ze op een nacht een mysterieuse stem een liedje hoort zingen tegen haar 2 zoontjes. Vanaf dan gaat er vanalles mis en krijgt ze vreemde dromen. Is het een bedrijging? Is het een geest?

Het boek was goed geschreven, enkel wat jammer van het begin, ook het einde vond ik een beetje snel gaan maar al bij al was het super. Omdat ik deze gehele trilogie van Hebban heb gewonnen/gekregen kan ik dus ook meteen in deel 2, de zwarte roos, beginnen. Kan niet wachten!

Meer recensies van Daani