Van deze twee auteurs is Owan Drake het bekendst, hoewel M.G Crow ook aardig aan de weg timmert. M.G Crow is het pseudoniem van Vlaamse auteur Martine Pauwels. Waar je in haar eigen werk duidelijk haar roots ziet terugkomen in het overmatige gebruik van het Vlaams, is dat in dit werk nog steeds, desondanks is te zien dat er ook een andere auteur mede verantwoordelijk is voor deze waanzin. Het gebruik van het Vlaams is er nog wel, maar minimaal en ik persoonlijk vind het bij dit verhaal goed passen.

Het boek bestaat uit drie delen en een epiloog. Het eerste deel is de introductie van het hertogdom Miran en diens personages. Hierin laat het auteursduo heel mooi zien wat "psychische macht" met mensen kan doen; de hertog, wiens achternaam Von Doggyztyle is ... (grinnik) heeft jarenlang zijn volk onderdrukt, maar nu is hij oud, en heeft last van allerlei ouderdomskwaaltjes, zoals artrose, staar en zelfs Alzheimer. Hij laat zelfs een verpleger langskomen om zijn kont te boenen. En ook al stelt de hertog niks meer voor, zijn de mensen nog steeds bang. Zoals ik zeg. Dit auteursduo laat feilloos zien wat voor invloed psychische macht kan hebben.

In deel 2 begint de actie en dit loopt non stop door tot het einde, en zoals we van Drake inmiddels gewend zijn kan een zenuwslopende cliffhanger die je naar adem laat snakken niet uitblijven.

Wees wel gewaarschuwd, dit boek is niet voor tere zieltjes. Er zijn scenes waar de bloederige resten in het rond spatten. Ik zou dit boek qua grofheid plaatsen tussen de val van hymir en draak des vuurs deel 2 in. Het is zeker veel rauwer en harder dan de val van hymir, maar het red het net niet bij de waanzin van draak des vuurs deel 2, alhoewel het een close call is.

Dit auteursduo weet elkaar naadloos aan te vullen. Ik zou hen allebei mee willen geven, blijf schrijven, want jullie zijn zeer talentvol. Ik heb erg van deze waanzin genoten en ik ben vast niet de enige.

Chappeau. Mijn complimenten voor dit meesterwerk!

Reacties op: Sublieme samenwerking

Miran #I - De Val van Miran - Owan Drake M.G. Crow
Jouw recensie   Schrijf een recensie E-book prijsvergelijker