Oog om Oog, spannend tot de laatste bladzijde

Danique Slootweg 21 november 2015
Oog om Oog is geschreven door Buddy Tegenbosch. Het gaat over Jaap-Jan die een buitenbeentje is, tot dat hij gaat studeren en nieuwe vrienden maakt. Iedereen kijkt anders tegen hem op, en dit keer op een goede manier. Het kon beter Bladzijde om Bladzijde heten omdat het zo spannend was. Maar wat maakt dit boek zo spannend en wat zorgde ervoor dat je het moeite weg kon leggen?

Zoals gezegd gaat dit boek over Jaap-Jan. Hij is een eerstejaars student en studeert psychologie. Vroeg werd Jaap-Jan gepest door Ivar. Zonder dat Jaap-Jan weet waarom. Hij denkt dat het aan zichzelf ligt maar is dat echt wel zo? Nu hij op kamers gaat maakt hij veel vrienden. Onder andere Scrabble, Mi-Lan en Liza. Jaap-Jan wordt uitgenodigd door Scrabble om in te trekken bij de Boschburg. En hij gaat zelfs werken als barman in grote club. Op een avond in de club komt hij zijn grote rivaal tegen oftewel Ivar. Wat gaat Jaap-Jan doen? Zich terugtrekken of laat hij deze keer niet over hem heen laten lopen? Het einde heeft mij dan ook erg verrast.

Met name het einde van het boek was erg spannend. Ik was erg nieuwsgierig wat er zou gebeuren en daarom kon ik het boek niet wegleggen. Een andere reden dat ik het boek niet weg kon leggen was omdat het niet langdradig was. De manier en het gebruik van de woorden maken het nog leuker om te lezen.

Dit boek weergeeft goed de effecten van pesterijen en verdient zeker een boekverfilming.

Meer recensies van Danique Slootweg