Thriller met verrassend slot

Dayenne 12 juli 2019
Op tweejarige leeftijd verdwijnt Sammy Went spoorloos uit haar huis in Manson, Kentucky. Haar familie is radeloos, waar is de kleine Sammy gebleven?
Kim Leamy is een Australische fotografe. Na een fotografieles wordt ze aangesproken door een man die beweert dat zij de verdwenen Sammy Went is. Door deze mededeling wordt de wereld van Kim compleet op zijn kop gezet. Ze twijfelt aan alles. Om erachter te komen of deze man de waarheid spreekt, reist ze af naar Manson en gaat op onderzoek uit.

Het verhaal speelt zich grotendeels af in het plaatsje Manson. Manson is een klein stadje in Kentucky met een gesloten gemeenschap. Sammy’s moeder zit in een bijzondere geloofsgemeenschap die zich ook bezighoudt met het hanteren van slangen. De geloofsgemeenschap speelt een belangrijke rol in het verhaal en zorgt voor een mysterieus tintje.

In deze thriller laat auteur Christian White heden en verleden om en om aan bod komen. Het verhaal van toen speelt zich af ten tijde van de verdwijning van Sammy en de zoektocht daarna. Het verhaal in het heden gaat over Kim die op zoek is naar antwoorden. Wat is er gebeurd met de kleine Sammy en is zij Sammy Went? Door heden en verleden af te wisselen zit er veel spanning in het verhaal, waardoor dit boek meeslepend is.

Auteur Christian White maakt met In het niets zijn debuut. Het verhaal begint direct, waardoor geen pagina’s worden verspild aan een lange aanloop van het verhaal. Sammy is weg en Kim zou Sammy zijn. Door de vlotte opening zit je snel in het verhaal en kun je je laten meevoeren. De auteur heeft een toegankelijke schrijfstijl, waardoor het boek prettig en vlot leest.

De auteur weet je in het boek continu op het verkeerde been te zetten. Aan het eind van In het niets kom je er precies achter wat er gebeurd is en wie Sammy Went heeft meegenomen. Doordat de identiteit van de dader tot het eind een verrassing is, bevat het boek veel spanning. Een heerlijke thriller die ik waardeer met 4 sterren.

Deze recensie schreef ik voor In de boekenkast.

Meer recensies van Dayenne