Recensie Zielsgeheim

dekentje 13 april 2012
Zielsgeheim blijft tot het einde toe spannend. Ik ben echt tot op de laatste bladzijde op het verkeerde been gezet en dat is wat voor mij belangrijk is bij een thriller. Ik ben normaal gesproken niet zo’n thriller-lezer. Vaak is het mij halverwege het boek al duidelijk hoe het gaat aflopen. Sharon Bolton bewijst met Zielsgeheim echter dat het ook anders kan. Het is een psychologische thriller en naar mijn mening ook een hele goede. Het uitgangspunt van het boek is Jack the Ripper, een persoon die bij iedereen een belletje doet rinkelen. Er zijn talloze boeken, toneelstukken, films en documentaires over deze seriemoordenaar geschreven. Zijn identiteit is echter altijd onbekend gebleven. Sharon geeft zelf aan het eind van het boek een aantal theorieën over hem die in omloop zijn. Zelf lijkt ze heel andere ideeën over de moordenaar te hebben, ideeën die heel aannemelijk overkomen. In het boek lijkt een ‘copycat killer’ aan het werk te zijn die allerlei gruwelijke details over Jack the Ripper weet en deze kopieert. Het verschil is dat deze moordenaar geen prostituees ombrengt maar rijke vrouwen uit de middenklasse. Voor de hoofdpersonen, agente Lacey en hoofdrechercheurs Dana Tolloch en Joesbury de uitdaging om dit op te lossen. Hoe ze dit doen, wordt vanaf het begin tot het eind op een bijzonder spannende manier verteld.

Meer recensies van dekentje