Onvoorspelbare en verrassende psycholgische thriller

deleestrein 24 juni 2019
De auteur Lisa Jewell schreef haar eerste roman in 1998, die werd dat jaar het bestverkopende debuut. Sindsdien heeft ze zestien boeken geschreven. Enkele jaren geleden is ze van genre veranderd - van chicklit naar psychologische thrillers. Hiermee belandde ze in Engeland op #1 in de bestsellerlijst, en geheel terecht.
Het boek houd je vanaf het begin tot het einde in zijn greep. Het is zowel een roman, familiedrama en thriller ineen, met een goede vlotte schrijfstijl. De opbouw klopt en het verhaal is onvoorspelbaar, verrassend en tegelijkertijd verwarrend in de goede zin van het woord. Want als lezer wordt je menig keer op het verkeerde been gezet. Dit komt ook door de goed beschreven personages met allemaal hun eigen duistere kant. Aan de buiten kant komt iedereen normaal over maar aan alle personages mankeert wel iets waarop je op geen één persoon kunt vertrouwen. Erg goed gedaan.
Door de constante plotwendingen lees je het verhaal eigenlijk ook heel snel uit. Behalve in het middelste gedeelte zit een stuk wat iets te lang en teveel naar een roman neigt maar tegen de tijd dat het je tegen komt te staat gebeurt er alweer iets en begin je aan een nieuwe uitdaging.
Een erg goed geschreven psychologische thriller die je doet beseffen dat niets is wat het op het eerste gezicht lijkt en een ieder van ons een kant heeft die je liever verborgen houdt.

Meer recensies van deleestrein