Mrdennis 26 mei 2013
Tja, dit boek is behoorlijk verguisd, en vanwege de moeizame schrijfstijl terecht, maar blijkt nu qua thematiek ineens actueel. Het is in ieder geval veel te dik en om het uit te lezen moet er echt worden dorgezet. Het realistische bendebeeld vond ik echter wel weer treffend en goed. Ook de plot had wel iets verrassends en biedt wellicht een oplossing voor de huidige actuele Zweedse prblemen in de voorsteden. De hoofdpersoon Ewert Grens bleek, mede door de arty farty schrijfstijl van de heren, dan weer in het vage en oninteressante steken. En als het verder de bedoeling was om bij de lezer sympathie voor de hoofdpersonen op te wekken is dat niet gelukt. Kortom, een typisch geval van 3 sterren.

Meer recensies van Mrdennis