de Hart Slag van Joanne Carlton

Dennis van Elten 25 september 2018 Auteur
Meestal lees ik nooit een vertaling nadat ik het origineel heb gelezen. Maar normaal is de auteur Engels en wordt de vertaling door een persoon die ver van het boek afstaat. In dit geval bracht Sandra J Paul onder de naam Joanne Carlton het boek Heart Beat uit. Haar Engels debuut en meest persoonlijke verhaal tot nu. De eerste keer dat ik dit verhaal las vond ik het al een kunstwerk. Het verhaal draait om Sam en Jasper. Sam is een medisch student en van Jasper leeft het leven dat van hem verwacht wordt. Dit verandert als Jasper tijdens een basketbalwedstrijd een hartaanval krijgt. Sam besluit haar beste vriend zijn grootste wens in vervulling te laten gaan. Met alle gevolgen van dien.

De eerste keer dat ik dit boek las was ik al onder de indruk. Bij het herlezen groeide mijn waardering voor het boek nog meer. Het verhaal was erg mooi opgebouwd. De motivatie van de personages ook erg puur. In het begin moet je de personages goed leren kennen en die kans krijg je ook. Hierna gaat het verhaal vrij strak. Vooral achter de schermen bij een idols achtig programma is mooi weergegeven. Alsof de auteur er zelf is geweest.

Hart Slag is duidelijk een verhaal met meerdere lagen. Voor mij kwamen die na het lezen van de vertaling naar boven. Vooral de cameo van Hamley is mooi getimed. Hart Slag is een boek dat je nog grijpt zelfs na het Epiloog. Joanne heeft haar hart en ziel op papier gezet en dat heet nu Hart Slag. Een van de beste boeken die ik dit jaar heb gelezen. P.s. die piano versie van de Streets of Philadelphia had ik graag in het echt gehoord.

Meer recensies van Dennis van Elten