Koorts

Desiree Domeyer 20 september 2014
Dorien is vijfendertig, redactrice bij het vrouwenblad EVA en ze staat op het punt zich te settelen en aan kinderen te beginnen. Dan ontmoet ze Ellen, styliste en bruisende singel, en wordt ze geconfronteerd met de voorspelbaarheid van haar leven. Ze beëindigt haar relatie en vertrekt met Ellen voor een week naar Ibiza. Het eiland waar de vrijheid dagelijks gevierd wordt. Ibiza voldoet aan al hun verwachtingen en de twee vriendinnen storten zich in het feestgedruis. Tot één van hen plotseling verdwijnt. Vanaf dat moment begint een koortsachtige zoektocht over het zonnige, vredig ogende eiland, langst de mooiste, maar ook de lelijkste plekken die Ibiza rijk is- en een gruwelijke waarheid komt aan het licht.

De de flaptekst van het boek is zo veelbelovend, maar het boek is gewoonweg slecht. Ik kwam met moeite door de honderd bladzijde en toen was er nog niets gebeurt. Ik kwam er niet in vooruit, omdat het verhaal mij niet kon boeien. Het boek had zoveel beter kunnen zijn wanneer het beter en gedetailleerder zou zijn geschreven. Dit is een boek die ik zou afraden en eigenlijk heb ik spijt dat ik het heb gelezen, want ik had in plaats van dit boek een veel beter boek kunnen lezen...
Jammer Saskia Noort, maar dit is niet je beste werk.

Meer recensies van Desiree Domeyer