Spannend

Desirée 16 juni 2019
John Mercer is politierechercheur en leidt een team. De profiler Mark Nelson is nieuw in het team. Ze worden geconfronteerd met een seriemoordenaar, de 50/50 moordenaar. De moordenaar ontvoert stelletjes met een duivelsmasker op. Vervolgens dwingt hij hen, voor zonsopgang, te kiezen wie van hen twee blijft leven en wie niet.

In een huis wordt een verbrand lijk in bad gevonden. Op de muur is een tekening gemaakt van een soort spinnenweb met symbolen. Dan ontdekken ze een link met een moord van twee jaar geleden.

Dan ontsnapt Scott Banks uit de handen van de 50/50 moordenaar. Maar zijn vriendin Jodie is nog vermist. Dan begint een race tegen de klok, want wordt Jodie voor zonsopgang gevonden?

Het verhaal leest heel erg fijn weg. De spanning voel je meteen in het begin van het boek en deze verdwijnt niet. De gebeurtenissen zijn gruwelijk en doen je je adem inhouden.

Vanuit verschillende personages wordt het boek omschreven, dit geeft een goed en volledig beeld. Boven aan ieder hoofdstuk staat de naam van het personage, zodat je niet in de war raakt.

De titel past perfect bij het boek. De cover vind ik persoonlijk wat minder. Op Hebban staat een andere cover en deze spreekt mij wat meer aan.

Het slot is uitstekend in elkaar gezet en ik ben door de schrijver echt op het verkeerde been gezet. Dit kon ik eerst niet uitstaan, maar het getuigt wel van zijn goede schrijfwijze.

Meer recensies van Desirée