Paar razend spannende uurtjes met dit thrillerdebuut.

de schrijver:
Bianca Nederlof schreef met ‘Ongrijpbaar’ haar eerste thriller voor volwassenen. Al eerder verschenen spannende kinderboeken en korte verhalen. Ook werkt ze momenteel een idee uit voor een Young- Adult boek. Ambitie genoeg dus voor deze schrijfster.

korte inhoud van het boek:
Silvia wil met haar zoontje Nick naar de intocht van Sinterklaas gaan, maar ze heeft een naar voorgevoel. Ze houdt er niet van om zich in mensenmassa’s te begeven met haar driejarige zoontje. Als ze besluit toch te gaan wordt een nachtmerrie werkelijkheid, ze raakt Nick kwijt.
Al gauw start de politie een grote zoektocht naar de driejarige Nick, maar alle sporen lijken dood te lopen. Er zit voor Silvia niks anders op dan zelf op onderzoek uit te gaan. Zal zij haar zoontje ooit nog levend terugzien?

mijn mening:
Het verhaal wordt verteld vanuit Silvia in de eerste persoon. Het boek omvat twee verhaallijnen, heden en verleden, die snel wisselen.
Vanaf de eerste zin word je gegrepen door het verhaal, korte hoofdstukjes, makkelijke taal, lekker relaxed te lezen. Alhoewel relaxed ?
De snelheid van het verhaal is hoog en de spanning is gedurende het hele verhaal ook van flink niveau. In dit boek zijn er geen momenten van verslapping, de spanning is continu voelbaar.
Het boek laat zich maar moeilijk wegleggen, en als je het weglegt heb je het door de mooie omslag zo weer in je handen.
Helaas zitten er maar een paar uurtjes leesplezier in, dat neemt niet weg dat dit boek zeker de moeite waard is om te lezen. En het past natuurlijk ook perfect in deze tijd van het jaar.

tip:
Voor de muziekliefhebbers onder ons is er ook nog de QR-code afgebeeld voorin het boek. Als je deze scant word je meegenomen naar een steengoed nummer van Zero 7. Lekker naar de muziek en de tekst luisteren en je waant je weer helemaal in de nachtmerrie van Silvia.

Meer recensies van Désirée van der Heijden