een prachtig verhaal dat de lezer een kijkje in de musicalwereld gunt

Diane Kooistra 15 juni 2019
Melissa moet er hard voor werken om op de musicalopleiding te blijven, daar is ze zelf van overtuigd. Ze is echter verblind door haar onzekerheid waardoor ze haar eigen talent niet ziet. Wat de mensen om haar heen ook zeggen. Ze mag zelfs een hoofdrol spelen in een groots afstudeerproject en naast de knappe en talentvolle Nathan die Wilde op het toneel staan! Ze valt als een blok voor hem maar vertelt hem dat ze al een vriend heeft omdat ze niet schatje nummer zoveel wil zijn. Nathan en Melissa groeien naar elkaar toe tijdens de repetities en dat geeft de schrijfster een mooie kans om aan de lezer te laten zien hoe het repeteren en maken van een musical werkt en hoeveel tijd en energie hierin gaat zitten. Het neemt je hele leven over en Melissa raakt meer en meer in de ban van haar rol. Er blijft weinig meer over van de nuchtere Friezin die naar het westen kwam. Als ze in de vakantie naar huis in Friesland gaat om kerst te vieren wordt ze met haar neus op de feiten gedrukt. Er wordt aan alle kanten aan haar getrokken en verblind door dit alles lukt het steeds moeilijker om voor zichzelf te kiezen…..Welke keuze zal ze maken en zal het de goede zijn???

Wat heeft Mary K. Franklin een sprankelende roman geschreven,
De cover verblind je al. En zegt al veel over het liefdesverhaal.
Dit is een Young Adult en speelt zich af in de wereld van de jongeren waarbij ouders en ouderen zoals leraren een kleine rol spelen. Maar ook voor de oudere lezer is dit boek zeer geschikt.
Voor mensen die niet bekend zijn in de wereld van de musical zullen sommige aspecten wat vreemd overkomen, dan moet je er even inkomen. Ik heb vroeger als tiener ballet- en musical les gehad en herkende de sfeer helemaal weer.
Verder is het een prachtig verhaal dat de lezer een kijkje in de musicalwereld gunt. Je verdwijnt in deze wereld en raakt in de ban van het verhaal. Omdat de auteur ook zelf midden in deze wereld vol muziek en dans bezig is merkt je dat ze weet waarover ze schrijft. EN hoe!
Met karakters die heel pittig zijn en een goede interactie onderling laat ze de personages tot leven komen. De ruzies onderling, onderhuidse spanningen laat ze voelen.
De spanning en tijdsdruk als je bij meerdere producties betrokken bent en je als acteur een keuze moet maken die wel verstandig is maar niet wat je wilt is goed beschreven. Ga je voor de liefde of voor je carrière en kansen? Is een van de vragen die bij mij opkwam. Komen ze bij elkaar of is de liefde alleen maar gespeeld zoals op toneel? Je merkt dat Melissa groeit als personage en echt in de musical en in het boek dé rol van haar leven speelt. Applaus en spotlights voor Mary K. Franklin. She did it again!!!

Meer recensies van Diane Kooistra