Een moeilijk leven.

Dirk 13 mei 2018
In feite leest dit boek als een trein. Het is vlot geschreven met een duidelijke woordkeuze.
Het gaat in feite over een gezin waar de vader, een scheepsmachinist zich oeverloos bedrinkt, ruzie krijgt met zijn vrouw die hij in de steek laat en zijn zoon belooft om ooit met hem naar Engeland te varen. Of zijn droom ooit uitkomt moet eerst het boek lezen. Tommy, de zoon dus zwerft rond in een milieu waar de oma zich bedrinkt. Zijn oom is een kruimeldief-garagehouder en zijn moeder weet soms van geen hout pijlen maken.
In feite wordt er niet zo veel verteld, of het zou moeten zijn dat men houdt van dronken, snuivende en stelende personages die zich van weinig tot niets aantrekken en losbandig leven. Toch laat de schrijver ons niet los om verder te lezen.

Meer recensies van Dirk