Gelukkig is er nog de vlotte schrijfstijl en af en toe wat spannende momenten, maar dit derde deel in de reeks 'Chandonne' kan niet meer op dezelfde manier bekoren als de eerste boeken van P.C. Een rode draad door alle boeken met betrekking tot de personages is leuk. Je moet het wel vooraf weten (zodat je ze in de goede volgorde leest) en het moet steeds een verder invulling zijn van de sleutelrollen. Wanneer er echter een tweede draad bijkomt is dit van het goede te veel. Zeker wanneer het dan nog over meer dan twee werken loopt. Er is inderdaad een vierde vervolg te verwachten! Het is zoals de TV-reeksen. Zelfde basiscasting met andere personen voor het plot maar afgewerkt in één aflevering. Come and see next week voor het vervolg laat je onbevredigd achter.

Wat me ook stoorde is enkele volledig onwaarschijnlijke daden die door de ex-cops Rudy en Lucy worden uitgevoerd, zonder noemenswaardig tegenwerk, zowel factueel als naar maatschappijnormering. Of is dit aanvaardbaar in de Wild wild west? Twee sterretjes.

Reacties op:

Bestel het boek bij Libris vanaf 56,20 Bestel het ebook bij Libris voor 9,99