Ik wilde alleen maar blijven lezen

DonderDesign 06 april 2016
Een leven na jou is het vervolg van Voor jou. Voor jou liet mij huilen. Het boek wegleggen had geen zin zodra ik verder las kwamen de tranen weer tevoorschijn. Een boek wat mij zo raakt heb ik niet vaak. Het einde vond ik niet eerlijk, ik wilde verder lezen maar dat ging niet het boek was uit. Dat er een vervolg kwam op Voor jou maakte me blij en tegelijkertijd wist ik niet of Een leven na jou kon gaan tippen aan Voor jou.

Jojo Moyes heeft met Een leven na jou een prachtig vervolg geschreven op Voor jou. Het was heerlijk om te lezen hoe het met Louisa gaat. Hoe ze omgaat met het verlies, hoe ze leeft en zichzelf terugvind. Het is geen vrolijk boek en dat is logisch want Louisa is in rouw toch weet Jojo Moyes er grappige momenten in te brengen en moet ik hier en daar lachen. Op andere momenten denk ik mee terug met Louisa aan Will wat ze verteld doet me denken aan Voor jou. Ik heb genoten van Een leven na jou en wanneer je Voor jou gelezen hebt moet je zeker dit vervolg lezen. Het laat je niet huilen maar wel genieten van het verhaal, hoe Louisa weer een leven krijgt wat ze allemaal beleefd en ik kan je vertellen dat er ook wat spannends in zit en dat je alleen maar wilt blijven lezen.

Het verhaal is klaar de boeken zijn gelezen en zullen zeker nog herlezen worden. We hebben meer geluk want gelukkig komt de film eraan en kunnen we genieten op het wiite doek van Me Before you.

Meer recensies van DonderDesign