Aquarium heel indrukwekkend

Aquarium heel indrukwekkend
Mijn eerst indruk van het boek “Aquarium” Mooi zwart kaft met een kleurig waterdiertje, is al iets wat je nieuwsgierigheid opwekt. De hoofdpersoon is de twaalfjarige Caitlin, die alleen met haar moeder Sheri woont , haar moeder is een hardwerkend vrouw die bij een containerbedrijf werkt, maar hoopt door hard te werken kraandrijver te worden. De band met haar moeder is erg hecht. Na school gaat Caitlin naar het lokale aquarium waarvan zij een jaarkaart bezit, ze blijft daar tot het tijd is dat haar moeder haar ophaalt. Tijdens die bezoeken ontmoet ze een oude man waarmee ze de liefde voor de vissen deelt. De man zou heel graag haar moeder ontmoeten en Caitlin wil hem graag aan haar moeder voorstellen. Als het zover is, dat ze de gelegenheid heeft om het haar moeder te vertellen, schrikt deze en denkt dat de man verkeerde bedoelingen met haar dochter heeft en waarschuwt de politie. Dan blijkt dat de man de grootvader van Caitlin is, en dat pakt ook niet echt goed uit, met alle gevolgen van dien. Dan krijgt het verhaal een heel andere wending. Caitlin heeft ook een hele bijzonder vriendschap met haar klasgenootje Shalini. Tussen die twee bloeit iet heel moois. Wil verder niet te veel van het verhaal vertellen, maar wel dat het op een prachtige ontroerende wijze is geschreven, het is een boek waarbij je in het begin denkt van waar gaat dit over, wat ik wel erg interessant vond was de benaming van de vissen waar naar gekeken werd in het aquarium. Mijn nieuwsgierigheid maakte dat ik dat op ging zoeken op internet. Maar opeens werd ik zo gegrepen door het verhaal dat ik het in een ruk uit wilde lezen en ieder moment ook aangreep om door te lezen. Ik beveel het boek dan ook van harte aan om het te lezen het is een prachtige roman die zeker 4 sterren verdiend

Meer recensies van edakanja (Anja Smulders)