Meeslepend verhaal

EdwinK 16 juni 2019
Een thriller van Nederlandse bodem, dat ik haast in een adem uit las. In het begin had het boek wel iets van spanning, maar dat zakte al snel in. Een gemakkelijke schrijfstijl, waardoor je steeds verder wou lezen. Nog een hoofdstuk... nog eentje....

Het boek speelt zich zowel in de huidige tijd als in de 17e eeuw af. De twee verhaallijnen zijn goed van elkaar gescheiden door een andere lettertype.

Een aantal hoofdpersonen in het boek (in het 17e eeuws deel) hebben echt bestaan en ook een rol gespeeld in de totstandkoming van de Beemster.

Er wordt een lijk gevonden. Niet iets ongewoons, ware het niet dat het hoofd van het lijk namelijk in een dijk was gestopt. Het lichaam blijkt dat van Berend Adriaans te zijn, directeur van een bedrijf gespecialiseerd in watermanagement.

Gelijk verdwijnt de vriend van Sophie van Lanschot (journaliste) kort nadat hij haar had gevraagd om alle bestanden op zijn laptop te wissen.

Het onderzoek naar de dood van Berend leidt de recherche naar een moord uit de 17e eeuw, en naar een groep kooplieden.

Ruim 400 jaar later lijkt de geschiedenis zich te herhalen.

Meer recensies van EdwinK