Ik ben begonnen met MM boeken voordat hij begon met misdaad thrillers. Deze boeken schreef hij onder de naam Michael Marshall Smith. Dit zijn veelal misdaad thrillers die zich afspelen in fantastische scifi omgevingen. De stromannen was zijn eerste stap in het niet scifi genre. Ik moet zeggen dat deze mij erg goed bevallen is.

Het oudste offer is het middelste boek van een stromannen trilogie. Het derde boek Blood of angels moet hopelijk een boel duidelijk maken wat er mist in het oudste offer. Je kunt heel erg merken dat het een middelste deel is. Hij grijpt redelijk vaak terug naar de stromannen en laat genoeg open voor blood of angels. Ik denk dat het daarom verstandig is om eerst de stromannen te lezen, voordat je hier aan begint.

Het boek is wel weer met dezelfde stijl als de rest van zijn boeken geschreven, al vind ik wel dat in zijn vorige boeken, zeker in zijn scifi boeken, meer zwarte humor zit. Hij krijgt van mij toch drie sterren, waarschijnlijk omdat ik hoop dat zijn derde deel in de trilogie, dit deel een stuk beter maakt.

Reacties op: