Vader wordt zoon?, dacht het niet!

Elbert Grift 20 juli 2015
Mikael leeft met zijn vader (Birk) en moeder, op een klein eilandje waar ook nog Karl woont, een visser, verder is er niemand meer na het overlijden van Pernissa de buurvrouw.
Als Mikael ook nog zijn vader verliest aan de zee, begint voor hem wel een erg eenzaam bestaan, zijn vader was toch zijn alles, zijn moeder geeft hem niet de liefde die een moeder zou moeten geven, en Karl is alleen bezig de moeder van Mikael voor zich te winnen.
De enige vorm van genegenheid vind hij bij een meeuw en haar jong, die zich genesteld hebben in het verlaten huisje van de overleden buurvrouw.
Als de moeder Mikael ook nog gaat behandelen als vervanger voor haar verdwenen man, is het hek van de dam.

Een beklemmende roman, die gaandeweg het lezen steeds meer een brok in de keel oplevert, je kruipt als het ware in de huid van Mikael en proeft zijn eenzaamheid.
Voorlopig is dit boekje niet uit mijn hoofd, Fantastisch

Meer recensies van Elbert Grift