Amadeo Esposito belandt in Castellamare waar hij emplooi krijgt als arts, als hij noodgedwongen moet stoppen op last van de graaf Il Conte en een restaurant begint, start eigenlijk het verhaal van de familiekroniek van de Esposito's.

Ik heb dit boek ter hand genomen omdat ik in Sicilië op vakantie ben geweest en het verhaal zich daar in de buurt afspeelt, maar het is me enorm tegengevallen, dat heeft er mee te maken dat ik net een geweldige kroniek achter de rug had (het achtste leven van Brilka) en dat ik de taal, veel te zoetsappig, een beetje te streekromanachtig vond
Ik was er al een beetje bang voor, alle recensies die ik gelezen heb en die positief waren, waren allemaal recensies van vrouwen, en dan krijg ik al het gevoel van zal wel zo'n typisch vrouwenboek zijn, ik geef toe een vooroordeel van heb ik jou daar, maar deze keer bedroog dat gevoel in ieder geval niet, ik ben niet gecharmeerd van dit soort boeken, gauw door naar een goed boek.

Reacties op: Zoetsappig

Bestel dit ebook vanaf  €9,99 bij