Een bijzondere familie

Elbert Grift 28 maart 2016
Dit is dus een echt familieverhaal, waar Max Paul de vader, een socioloog, centraal staat, die zijn 60ste verjaardag nadert, zijn huwelijk met Katriina staat op een laag pitje, en zijn dochters, waarvan er 1 is getrouwd, moeder van 2 kinderen, en 1 in Londen verblijft op zoek naar haar eigen ik.

Iedereen heeft zo zijn problemen, Max laat zich verleiden door een vrouw die zijn dochter zou kunnen zijn, Katriinan ziet het huwelijk vervolgens niet meer zitten, zijn dochter in Londen raakt zwanger van haar docent en verliest daardoor haar echte liefde, en zo kabbelt het boek door de familieproblemen heen, het levert weliswaar een vermakelijk, vlot lezend boek op, maar om Teir nou in 1 adem te noemen met Franzen, Yates en Updike, gaat me veel te ver, moet ik er wel bij zeggen dat ik nog nooit iets van Updike heb gelezen, dus dat zal ik gauw eens gaan doen, want het genre bevalt me wel, maar deze schrijver moet nog wel groeien in zijn vak.

Meer recensies van Elbert Grift