Een stap voor blijven dat is de kunst

Elbert Grift 19 juni 2018
Nick is van origine een schrijver die door de crisis geen werk meer heeft, dat geldt ook voor zijn vrouw Amy die ook een succesvol auteur was maar nu ook geen werk meer heeft, ze houden zich staande door het geld wat Amy van huis heeft en de bar die Nick bestiert.
Op hun 5-jarige huwelijksdag krijgt Nick een telefoontje van de overbuurman dat hun deur openstaat en dat de kat buiten loopt, als Nick nietsvermoedend thuis komt treft hij een ravage aan en er worden bloedsporen gevonden.
Alles wijst erop dat Amy met geweld is ontvoerd en zij is dus verdwenen. iedereen denkt dat ze vermoord is,als ze langer weg blijft en er geen teken van leven is.
Maar waar Nick niet op heeft gerekend is dat hij als de potentiƫle moordenaar wordt gezien, mede gezien het feit dat hij vreemd ging met een jong meisje (dat moest nu uitkomen) en het feit dat alle verzamelde bewijzen zijn richting in wijzen, hoe komt Nick uit deze nachtmerrie?, dat zou alleen maar kunnen als Amy weer boven water zou komen, maar die lijkt dus van de aardbodem verdwenen.

Ik ben geen echte thrillerfan meer, maar ik stuitte toch steeds op de hoge recensies van dit boek, mijn nieuwsgierigheid was getrokken, meestal vind ik thrillers dan nog tegenvallen, maar deze psychologische thriller is van dusdanig niveau dat ik geboeid kon blijven tot het einde, ik vind het knap een spannend thriller te schrijven waar de spanning een hogere functie heeft als het aantal liters bloed waarmee de meeste thrillers gepaard gaan.

Meer recensies van Elbert Grift