Een goede les

Elbert Grift 21 april 2019
Maurits maakte op school in het verleden deel uit van een kleine klas dat maar bestond uit 5 personen, 3 jongens (Maurits, Jacob, Thomas) en 2 meisjes (Eva en Leonie), Maurits is het buitenbeentje van de 5 en wordt behoorlijk gepest door de anderen met name door Jacob die de anderen moeiteloos meekrijgt in diens pesterijen jegens Maurits; Het verhaal vindt 33 jaar daarna plaats, ze zijn allemaal goed terecht gekomen, maar Maurits toch wel het beste, hij heeft een fortuin opgebouwd door een uitvinding waar octrooirecht op zit, hij heeft een enorm kapitaal en een kasteel als woonhuis inclusief een butler, hij besluit tot een reĆ¼niefeest en hij zorgt er voor dat de groep compleet is, het feest vindt plaats in het kasteel, de vraag is hoe Maurits er toe is gekomen om een feest te geven voor het 4-tal dat hem vroeger nou niet bepaald goed gezind was.
Een uiterst vermakelijk verhaal, er zaten wel dingen waarvan ik dacht dat had de schrijver beter achterwege kunnen laten, maar het las vlot weg en hoewel je er als lezer wel snel achter bent waar het om gaat, blijft de spanning over de afloop tot het einde toe aanwezig, misschien geen hoogwaardige literatuur maar wel heerlijk leesvoer en daar gaat het soms ook om, 4 sterren derhalve.

Meer recensies van Elbert Grift