Recensie Het onzichtbare geluk van andere mensen

Elbert Grift 30 juni 2013
Wat zou je doen als vader,als je zoon zich van het leven beroofd en dat daarvoor geen aanwijsbare reden voor is, er is geen bericht achter gelaten of iets wat het zou verklaren.
Feit is dat Ousep, de vader van Unni (de zoon die zelfmoord pleegde)obsessief gaat graven in het korte leven van Unni op zoek naar de verklaring en allerlei mensen gaat interviewen, voornamelijk oud-medescholieren van Unni.
Hij komt moeizaam verder, omdat hij denkt dat mensen steeds feiten niet willen of durven vertellen.

Het levert een bizar boek op, waar de psyche van de mens voortdurend op de voorgrond treedt, maar wel met heel veel humor geschreven, met prachtige komische vondsten.
Het duurde lang voordat ik in het verhaal kwam, omdat in eerste instantie de schrijfstijl me niet zo aansprak, maar na enig doorzetten moet ik toegeven dat ik van dit boek heb genoten.

Meer recensies van Elbert Grift