Ellende en liefde

Elbert Grift 06 juli 2019
Rose en Pierrot, de verzonnen namen van een jongen en meisje die om verschillende redenen in het weeshuis zijn beland, raken in datzelfde weeshuis erg op elkaar gesteld, maar hun vriendschap lijkt gedoemd te mislukken.
Zeker als een rijke donateur bedwelmt wordt door het virtuoze pianospel van Pierrot, hij besluit Pierrot te "kopen", Rose heeft ook een uitzonderlijk talent ontwikkeld, zij kan enorm goed dansen, ook zij gaat een andere weg en wordt ingelijfd door een rijke man die zijn zaken bestierd in het sexleven van de stad.
Hun leven vordert en hoe verder in de tijd ze elkaar kwijt raken hoe groter is de behoefte om elkaar weer te vinden, want het is duidelijk, ze waren niet alleen vrienden voor het leven, maar ook de aangewezen partners tot elkaar, hun leven kruist elkaar voortdurend zonder dat ze het zelf weten.
Ik had veel goede reacties gelezen op dit boek, maar ik zag ook dat het weer allemaal vrouwen waren die dat deden, en dan word ik wat wantrouwig (ik vind het sowieso jammer dat er in verhouding zo weinig mannen hun mening delen op hebban, dat zou ik graag eens anders willen zijn) en mijn wantrouwen werd bevestigd, ik vond het een zeer matig boek, met een schrijfstijl die nou geen geweldige indruk maakt, het verhaal is ook niet bijster origineel, alles bij elkaar vond ik het matigheid troef, en sluit ik me absoluut niet aan bij de meningen van de vrouwen die de moeite hebben genomen om een waardering te geven.

Meer recensies van Elbert Grift