De grootste moordfabriek aller tijden

Elbert Grift 24 december 2017
Dit is het ongelooflijke verhaal van Rudolf Vrba die samen met een lotgenoot uit Auschwitz is ontsnapt, een kamp dat ook wel de moordfabriek werd genoemd.
Je weet welke gruwelijkheden er hebben plaats gevonden en elk boek dat hier over geschreven is herbergt weer nieuwe onmenselijkheden, het beseft je ook dat we met zijn allen geluk hebben dat we in vrede kunnen leven, werken en wonen, ondanks de aanslagen die er nu plaatsvinden, niks overtreft Auschwitz qua onmenselijkheid.
Het verhaal van Rudolf Vrba bewijst eens te meer van een enorme moed (er waren al vele pogingen gedaan door anderen die dit met de dood moesten bekopen) om deze ontsnappoging te wagen en hij heeft natuurlijk ook een enorme dosis geluk gehad, het levert een memorabel boek op, of je legt het weg of je leest het met open mond uit, zo simpel is het.

Meer recensies van Elbert Grift