Front page news

Elbert Grift 24 september 2018
Yuuki is een verslaggever bij een regionale krant, op het moment dat hij met zijn beste vriend en collega Anzai, een berg wil beklimmen stort er een Jumbo tegen een rotswand dat maar liefst 520 doden oplevert, hij krijgt de leiding voor de verslaglegging van de ramp;
De hectiek waarmee de krant krijgt te maken, de onderlinge strijd tussen de verschillende afdelingen en vooral de primeuren ten opzichte van andere kranten voeren de boventoon, Yuuki staat steeds voor lastige keuzes, en jaagt verschillend keren mensen tegen hem in het harnas, een perfecte kijk in de keuken van de drama journalistiek, dat het in Japan afspeelt is niet zo terzake doende.
Dit boek heeft voor mij alles in zich wat een goed boek moet hebben, je zit voortdurend op het puntje van je stoel om te kijken hoe elk dilemma afloopt, het is een soort thrillerachtige documentair roman, voor mij het beste boek wat ik dit jaar heb gelezen, ik kan gelukkig nog mijn top 25 aanpassen dat ga ik gauw doen dus, voor wie het nog niet duidelijk is : EEN FANTASTISCH BOEK !!

Meer recensies van Elbert Grift