In opdracht van de keizer

Elbert Grift 17 juni 2019
Christian Stern komt in Praag aan na een vlucht uit Duitsland, hij kan niet slapen en besluit het op een drinken te zetten, in de nachtelijke wandeling die daarop volgt ontdekt hij een lijk van een jong meisje in de sneeuw, hij meldt het bij de politie ter plaatse maar wordt als verdachte gezien in eerste instantie.
Maar kort daarop wordt hij bij de keizer ontboden die in hem een verlosser ziet, hij verzoekt hem de moordzaak op te lossen en zo volgt er een reeks van onverwachte gevallen die hem tot de oplossing moet zien te brengen.
Een boek met een redelijke amusementswaarde, maar ik geloof niet dat ik over 2 jaar nog weet waar het over ging, daarvoor vond ik het niet boeiend genoeg.

Meer recensies van Elbert Grift