Aantrekkingskracht overheerst

Elbert Grift 26 augustus 2016
Phillip Dean is een amerikaanse jongen die in Parijs via vrienden in een klein plaatsje belandt waar hij een hartstochelijke relatie begint met de jongere Anne-Marie, dat is in het kort het verhaal, dus wat dat betreft niets nieuws onder de zon, het boeiende van dit boek zit hem in voyeuristische manier van het beschrijven van de relatie met de nadruk op het sexuele gebied, het spat er van af.

Maar daar zou het boek tekort mee gedaan worden, daarmee zou het plat overkomen, en dat is het absoluut niet, elk liefdesmoment elk moment van bij elkaar zijn wordt beschreven als een apart hoofdstuk steeds met andere schitterende manier van benaderen, ik vond het geen spannend boek, maar de manier van schrijven van Salter is zeer zeer de moeite waard.

Meer recensies van Elbert Grift