Recensie Spinnenverdriet

Elbert Grift 04 november 2012
Het weerzien van 3 vriendinnen levert het absurde levensverhaal op van 1 van de vriendinnen, nl. Nelly Serleens.
Zij trouwt met Alex, een gepamperde jongen, die maar niet van zijn jongenshobby, modeltreinen afkomt, en dat geldt ook voor zijn overdreven interesse in bruggen, ook nu hij getrouwd is blijft hij volharden in deze hobbies, zijn moeder is zijn alles, dit tot grote ergernis van Nelly.
Uiteindelijk komt er een desastreus besluit, die meerdere levens op zijn kop zet.

In het begin van het verhaal denk je dat het een niemendalletje gaat worden, maar als het boek op stoom komt, gaat het boeien en levert het een bijzonder verhaal en slot op, vaak wordt het woord bizar niet goed gebruikt, maar op dit verhaal is het van toepassing.

Het is een hele bijzondere roman, waar de gezegde" Bezint eer ge begint" meerdere malen op van toepassing is, ik heb er van genoten.

Meer recensies van Elbert Grift