Luchtvaart brengt je ergens

Elbert Grift 13 juli 2019
Washington Black is een 11-jarige slaaf die op een rietsuikerplantage werkt die door 2 broers, Erasmus en Titch wordt aangestuurd; het leven op de plantage is ronduit gewelddadig en is eigenlijk niet het leven van Titch, de socialere 2 van het stel, die buitengewoon geinterreseerd is in de wetenschap en zo komt Washington op zijn pad die door zijn uitzonderlijke (technisch) tekentalent is opgevallen bij Titch.
Titch bereidt een plan voor om samen met Washington te vluchten met een zelfgebouwde luchtballon, als de ballon eenmaal klaar is voegen ze de daad bij het woord doen, maar ze komen in een storm terecht en landden wonder boven wonder op een schip, dan verloopt hun reis totaal anders dan gepland.
Ik zal kort zijn, dit boek is me ontzettend tegengevallen, getrokken door de vele recensies besloot ik dit boek ter hand te nemen, in de rekenschap dat avonturenboeken niet mijn ding is en dat blijkt na dit boek eens te meer, het is af en toe zo ongeloofwaardig dat ik er af en toe gewoon om moest lachen, laten we het er maar op houden dat het aan mij ligt, alle meningen tot nu toe liggen ver bij mij vandaan, ik zal dus de uitzondering zijn, maar die moeten er ook zijn.

Meer recensies van Elbert Grift