Wie schrijft die blijft?

Elbert Grift 18 juni 2019
De in Illinois woonachtige schrijver S komt van oorsprong uit Israël, hij woont nu dus met zijn gezin (vrouw en 2 kinderen) in Amerika.
Als zijn vader een hartaanval heeft gehad keert hij terug naar de plaats waar hij is opgegroeid, het plaatsje Tira, maar hij waagt het niet om in de dorpskern zijn gezicht te laten zien, hij heeft in het verleden (14 jaar geleden) iets geschreven dat niet alleen een cultuurschok teweeg bracht, maar het had tevens tot gevolg dat hij gedwongen moest vertrekken uit Tira, maar wat is er gebeurd dat zo erg was?
In een uitermate droge stijl waar de gelatenheid en de frustratie van af druipt verwoordt de schrijver het lot wat je toe kan komen als je tegen de strenge cultuurregels van een dorp ingaat ook al berust alles op fictie.
Na 50 bladzijden heb ik het boek terzijde gelegd, ik vond het te saai, maar ik heb het toch weer opgepakt en daar heb ik geen spijt van, er zit toch veel meer in het boek als ik na 50 bladzijden dacht.

Meer recensies van Elbert Grift