Zwak en verwarrend griezelverhaal

Eline R. 12 januari 2016
Op de achterflap wordt dit boek beschreven als griezelig, prachtig en schokkend. Dit was totaal niet zo en de verwachtingen werden dus niet ingelost. Het griezelige en het spannende was vrij ver te zoeken. Het verleden van het volksverhaal en het heden hadden vrij weinig connectie en dat is best wel een gemiste kans. Dit boek had zeer veel potentieel, naast dat het idee van "het vervloekte huis" vrij cliché is. De gebeurtenissen doorheen het verhaal houden ook vrij weinig verband en het is vrij moeilijk om het als een geheel te zien. In dit boek lijkt het meer of er verschillende gebeurtenissen gewoon achter elkaar geplakt zijn en sommige dan misschien ook nog in de verkeerde volgorde.
De auteur stierf voordat hij dit verhaal zelf kon afmaken, dus we moeten een beetje begripvol zijn over dat het een niet zo mooi uitgewerkt verhaal is en het zijn potentieel niet tot zijn volle gebruikt. Dit betekent uiteraard niet dat we het een beetje kritisch mogen bekijken en dat heb ik dan ook gedaan.

Daarom geef ik dit boek 2 sterren.

Meer recensies van Eline R.