Tijdens een jachtpartij krijgt een jager een verloren kogel in zijn lijf. Een ongeluk? Of is er meer aan de hand? Fien gaat undercover met Tom –als haar verloofde- in de adellijke kringen die ze goed kent. Een vriendin van Fien is namelijk de dochter van de organisator van de jachtpartij. Wanneer de verloofde van Hélène –de jeugdvriendin van Fien- aankomt, herkent Fien haar eerste liefde. Hélène is het spiegelbeeld geworden van Fien zodat ze de jongeman kan versieren.
Het boek heeft een personeel vertelstandpunt (personele hij/zij- verteller). De verteller beschrijft het gebeuren vanuit één of meer personages namelijk van Fien, Tom en Hélène. De thematiek van het boek is actie, het boek bevat veel spanning waardoor je telkens weer de volgende bladzijde wil lezen. Het boek bevat enkele moorden waarbij men gaat zoeken naar de dader(s) waarbij de lezer zelf moet nadenken wie de dader zou kunnen zijn. Dat is echt een pluspunt aan het boek. Het was bijzonder dat de lezer zelf wat moest nadenken wie de moorden heeft gepleegd. Ook heeft Bavo Dhooge een zeer leuke schrijfstijl, het is niet te moeilijk geschreven maar ook niet te makkelijk. Wat mij opgevallen is in het boek is dat het niet enkel over de moord ging maar ook over de gevoelens tussen Fien en Tom en de vroegere verhouding tussen Fien en verloofde van Hélène. Men bekijkt ook verschillende standpunten over de moord. De auteur zou dit boek kunnen geschreven hebben omdat het onderwerp hem interesseert. Ik denk dat hij de mensen licht wou laten choqueren. Omdat het boek redelijk onverwacht eindigt en het zich in een ingewikkelde situatie voordoet. Het speelt af binnen de adellijke kringen. Ik vond het een zeer goed boek, Bavo Dhooge heeft me van het begin tot het einde kunnen boeien. Zijn schrijfstijl is echt fantastisch, het is niet te ingewikkeld, iedereen begrijpt wat hij ermee bedoeld. Dit boek heeft me geïnspireerd om meer thrillers te lezen.

Reacties op: