Perfect boek voor in de zomer!

Ik Niet Op Jou is geschreven door Australische schrijfster Sally Thorne en dit is haar romandebuut.
Het boek gaat over Lucy & Joshua die een bloedhekel hebben aan elkaar. Het vervelende is dat ze genoodzaakt zijn om elkaar iedere dag te zien, ze zijn namelijk assistenten van twee CEO’s van een uitgeverij. Lucy vindt Joshua stijf en onuitstaanbaar en Joshua verbaast zich over Lucy’s ongeschikte kledingkeuze en eigenzinnige gedrag. De strijd tussen Lucy en Joshua barst los als er een promotie te halen valt.

Ik ben fan! Team Joshua ;) Dit is het perfecte boek voor in de zomer. Cocktailtje, strand en dit boek. En hoe leuk is die cover!

“Kennis is macht, en daar heb ik te weinig van, aldus Lucy.”

In het begin vond ik het boek niet zo heel leuk. Ik voelde geen connectie met Lucy of Joshua. Naarmate het boek vorderde heb ik ze toch allebei in m’n hart gesloten. De personages zijn beide sterk neergezet door de schrijfster met een goed uitgewerkte achtergrond en heel realistisch.

“Neem me niet kwalijk dat ik mijn best doe om een goede reputatie te houden. Dat ik probeer om positief te blijven. Jij bent verslaafd aan de behoefte om gehaat te worden. Wat een lekker stel zijn we.”

Het is vlot geschreven, vanuit het oogpunt van Lucy en na ieder hoofdstuk wil je ook weten hoe het verder gaat. Hoe ze weer een stapje verder gaan in hun wraak naar elkaar toe. Hoe zal dit verhaal eindigen. Want tussen liefde en haat zit een heel dun lijntje...

Meer recensies van Eline Wilde-Noijen