Meer dan geslaagd eerste boek!

elinevandm 09 juli 2019
Dieper dan de doden is het eerste deel van de serie rond Tony Mendez en Vince Leone. Het is al meteen een boek dat me aanspreekt. De achterflap was al veelbelovend en ook het verhaal heeft me niet teleurgesteld. Een vrouwenlichaam wordt door een stel kinderen aangetroffen in het park. Al struikelend doen ze de vreselijke ontdekking. De plaatselijke politie wordt er bijgehaald en ook een lid van de FBI, die tevens een eigen verhaal met zich meesleept.

We maken doorheen het verhaal kennis met de vier kinderen die het lichaam aangetroffen hebben en met hun respectievelijke ouders. Je merkt al snel dat ieder huisje zijn kruisje heeft. Niets is wat het lijkt als je dieper inzoomt op de karakters en wat er zich achter de façade van een huis afspeelt. Het boek wordt gekenmerkt door een vlotte schrijfstijl en er worden ook meerdere thema's aangehaald. Pesten, huiselijk geweld,… worden niet geschuwd.

De spanning zat er steeds in, zeker als er nog meer personen uit het dorp verdwijnen. Het einde is dan weer super spannend en zet aan om het tweede deel uit de serie te lezen! Niet dat Dieper dan de doden een vervolg moet hebben, maar ik ben fan van Tami Hoag's verhalen geworden! Dit is zeker een serie om verder op te nemen. Jammer dat er nog maar twee andere delen van bestaan.
Absoluut een meer dan geslaagd eerste boek dat ik gelezen heb van Tami Hoag! Net geen vijf sterren omdat ik graag gelezen had hoe het de kinderen en de juf verder is vergaan na het laatste hoofdstuk.

Ik geef Dieper dan de doden dus een mooie score van 4 op 5!

Meer recensies van elinevandm