Een boek dat je in één ruk uit hebt

Elise Hermans 11 juni 2013

Wat je moet weten:
Mirjam Mous gaf les op een speciale school voor kinderen met sociaal-emotionele problemen. Dat was voor haar de plek om haar verhalen uit te proberen en er inspiratie op te doen.
Het verhaal:
Fin zit in de gevangenis in Spanje. Hij spreekt geen Spaans en hij wordt verdacht van een moord.
Hij maakt zich nog niet echt zorgen, want Valérie zou wel snel komen en uitleggen dat het een vergissing is. Ze hebben elkaar ontmoet tijdens het backpacken en trokken sindsdien samen verder. Val spreekt Spaans en kan zo tolken voor hem. Maar Valérie komt niet opdagen, en erger is dat er zware bewijzen tegen hem zijn. Kan Fin nog uit dit wespennest komen?
Waarom je het boek moet lezen:
Mirjam Mous is een bekende en populaire schrijfster en ook dit boek bewijst waarom. Vanaf de eerste pagina wordt je meegezogen in het verhaal en wil je weten hoe het afloopt. Langzaamaan kom je meer te weten, maar kom je ook voor meer vragen te staan. Gevaarlijk! Want je kan het boek niet loslaten tot je de laatste pagina gelezen hebt. Vals spel is geen staaltje van hoogstaande literatuur, maar het is heel vlot geschreven en zo leest het ook. Vals spel is een boek dat je in één ruk uit hebt.
Het boek is bedoeld voor lezers vanaf 12 jaar, maar ook als je ouder bent zal dit boek je kunnen bekoren. Ik geef het 3 sterren.

Meer recensies van Elise Hermans