Sfeervol, máár het kon wat strakker.

Elke 11 februari 2019
3,5 sterren!

Ik vond het boek heel leuk, vooral om zijn personages. Mirza & Wietse vond ik heerlijk. Jeanne was zo fantastisch (en op persoonlijk niveau heel erg relatable). Ook vond ik het leuk om zoveel dingen te herkennen omdat ik dus zelf ook uit Brabant kom. Wat ik persoonlijk wat minder vond was het fantasy-aspect. Dit was voor mij wel tof, als in: ik vond het goed bedacht rondom Nederlandse mythes (en kinderliedjes bijv.) maar het had iets strakker uitgewerkt kunnen worden. Het is me net iets té vaag op bepaalde vlakken (en ik heb het hier dan vooral over de uitwerking van bepaalde personages in dat fantasy aspect; vooral op het gebied van motivatie). En sommige vragen worden ook niet beantwoord, waardoor dit soort dingen weer nóg vager worden of niet goed in elkaar steken. Dat vond ik dan weer jammer. Maar de sfeer, personages en setting maken een hoop goed. Overall: ik vond hem leuk!

Meer recensies van Elke