Het eerste boek 'Het tie wrap mysterie' uit de serie Smith! heeft mij enorm verrast. Ik had nog niet eerder een boek van Fons Burger gelezen, maar ik heb erg genoten van zijn humoristische schrijfstijl. Misschien had er literaire thriller op de cover moeten staan want dit is geen standaard thriller.

Het hoofdpersonage advocaat Harry Smith is een anti held (een sukkel), maar wel een heel grappige sukkel. Waarschijnlijk is dat ook de reden waarom hij zoveel vrouwen aantrekt;) Het aantal personages is misschien even wennen, maar de onverwachte wendingen die het verhaal neemt maken het ruimschoots goed. De onopgeloste moord zal er wel bewust ingedaan zijn om nog een tweede deel te schrijven.

Kortom.. ik kan niet wachten totdat het tweede deel uit is!