Misdaad met een knipoog

Elly van der Meer 01 december 2014
Avenue des doods is een boek dat erg prettig leest. Sinds ruim een jaar heb ik de boeken van Vlaamse auteurs ontdekt en ik mag wel zeggen, er gaat een wereld voor me open.
Nu was het boek van Jos Pierreux aan de beurt.
Het verhaal gaat over een grote geldroof van ruim tien jaar geleden, tijdens de omwisseling van de frank naar de euro. De zaak is nooit opgelost. De vermoedelijke dader Remco is opgepakt en zat een levenslange gevangenisstraf uit, maar het geld is nooit terug gevonden. Dan overlijdt de gevangene en blijkt de vrouw van rechercheur Luk Borré de erfgename te zijn van Remco.. De rechercheur gaat op onderzoek uit. Waar is het verdwenen geld en hoe komt het dat het geld al die tijd zoek is geweest.

Ik vind "Avenue des doods" een goede misdaadroman. Niet super spannend maar wel erg goed geschreven met mooie zinnen en vergelijkingen.
Zoals deze zin: op blz. 193:,"De vrouw met wie ik zowel seks had als de liefde bedreef ".
En op blz. 220 : " Kunnen gedachten ijsberen".

Het boek is een echte aanrader, ik heb ervan genoten.
Op het forum gaf ik dit boek een 7 1/2 en nu rond ik het af naar 4 sterren,

Meer recensies van Elly van der Meer