Elly van der Meer Genreclub

Bewijs het maar is weer een meesterlijk boek van Rudy Soetewey.
Mathias de Wolf is freelance journalist en wordt door de rijke Alberta Bouzinghe de Rocourt benaderd om de zelfmoord van haar petekind Kevin te onderzoeken.
Omdat hij het als goed betaalde schnabbel ziet, gaat hij akkoord. Al snel komt hij erachter dat ze zaak niet op zichzelf staat en dat er mensen zijn die er niet van gediend zijn, dat hij gaat graven.
Als hij dan toch op een spoor stuit, merkt hij dat de betrokkenen niet durven te praten, ze worden bedreigd en als ze al iets loslaten, krijgt hij niets op papier. Het bewijs dat er meer aan de hand is dan de zelfmoord van Kevin, ondervindt hij wel. Maar iedereen vraagt om harde bewijzen en die ontbreken.

Als hij dan bewijs ( een flesje met stof dat aan kippenpastei wordt toegevoegd) heeft, stuurt hij het naar een bedrijf dat hem aanbevolen is. Maar ook daar zitten mollen die niet te vertrouwen zijn.
Mathias staat er alleen voor om de zoektocht naar het bewijs.

Een mooi boek, spannend als een thriller en het item over gemanipuleerd voedsel doet de rest.

Dank je wel Rudy Soetewey voor weer een mooi boek.
Op het forum krijgt het boek van mij een dikke 9 dat zouden 4 1/2 sterren zijn. Ik rond het nu af op 5 sterren.

Reacties op: Bewijs maar dat het boek goed is